Just say hi to my blog, then read my story. And laugh if the story is funny and cry if the story is sad. But but but but ! BEFORE YOU CLOSE THIS PAGE, PLEASE LEAVE A COMMENT IF NECESSARY. Kay chawwww

'Aku nak berubah'


fuhh fuhh *sapu blog ni sikit, berhabuk gilaa :-D haishh maklumlah dah lama tak bercerita kan. nak kata busy tak pun, nak kata malas haaa mmg yee lah kan. malas nak menaip. HAHAHAHAHA

But now ! aku dah rajin balik, semangat baru datang beb !

Harini 10.20 malam, post yg ke-31 *sikit ny, org lain dah beribu =.= tau takpo lah kan. HAHAHAHA eip ! sambung balik, harini ada something aku nak sembang dengan korang sume. about what ? yehh 'Aku nak berubah'. aaaaaaaakuuuu mengaku skrg ni aku dah makin ke arah jahat *takda lah sampai membunuh, tak baik kan. yehh why aku jadi mcm ni, disebabkan pengaruh tv, rakan ? maybe, ikut sgt nafsu ni haishhh =.=

But now, aku rasa dah sampai detik waktu untuk aku berubah. Why not kita berubah jd seorang insan yg baik mulia kan. parents suka Allah lg la sayang kat kita. awww untungnya jd org baik :-)

Ccuupppp ! boleh ke aku ni ? before this pun aku cakap mcm ni, nak berubah. seminggu je menjadi lepas tu jahat balik nakal balik ==' tapi kita kena mencuba right berusaha tangga kejayaan. And and harini aku nak selit sikit cara-cara lah untuk kita yg muslim ni nak bertaubat kan. Marilah kita bertaubat sebelum nafas terakhir kita :-) so baca cara-cara kat bawah ni okay :

1. Memohon ampun kepada Allah S.W.T. yaaaa kita kenalah mohon ampun dengan tuhan bila kita dah buat dosa kan.

2. Then menyesal terhadap dosa yang kita dah buat tu.

3. Berhenti melakukan dosa. jangan laa bila kita buat dosa then bertaubat, tak lama lepas tu kita buat balik *mcm aku lah :-(

4. Berazam tak mahu buat dosa tu lagi.

5. Minta maaf kat manusia kalau korang buat dosan dengan manusia, contohnya korang curi barang org lain.

6. Melakukan solat sunat taubat, then buatlah amalan kebajikan.

Ehemmm, tu lah cara untuk kita bertaubat kayy. bila kita dah buat dosa, kenalah bertaubat. PAHAM !

Aku cuma manusia biasa je kan. mcm korang lah, just menyampai kan je. kalau ada salah sory lah kay. okay lah, peha aku dah panas dah ni, laptop dah lah atas peha kan HAHAHAHA, kbai

No comments:

Post a Comment